Про розділ

Рейтинг
5.79

новини про мережу «Громадські ініціативи України», партнерів мережі, а також новини інших неурядових організацій України і не тільки. Все що нового відбувається громадському секторі, читайте в цьому розділі

Адміністратори (1)

Модератори (0)

Модераторів не визначено

Читачі (11)

New_people nastiona Sasha larysa vrcrivne Nelya Natalitok Albert Anna87 ketrinbor tetiana_kovalova
24 січня 2017

ВПРОВАДЖЕННЯ «ПРОЗОРРО» В ХМІЛЬНИКУ – ПІДВОДИМО ПІДСУМКИ…

У 2015 році в Україні була запроваджена система електронних закупівель ProZorro, яка була покликана зробити відкритими та прозорими закупівлі за бюджетні кошти, тим самим, виключивши корупційну складову.

Раніше, до запровадження ProZorro, закупівлі відбувалися за принципово іншою системою, яка передбачала подання значної кількості паперів, унеможливлювала проведення конкурсних торгів, була сприятливою для різних маніпуляцій, що в кінцевому результаті призводило до виникнення корупції в сфері державних закупівель.

Після того, як система закупівель ProZorro запрацювала і її прихильники, і її опоненти погодилися, що електронні торги не є панацеєю для подолання корупції в закупівлях. Утім, це дуже ефективний інструмент, який, при чесному використанні, суттєво знижує зловживання під час закупівель органами влади товарів, робіт та послуг.

Хмільник приєднався до електронної системи закупівель ProZorro з 1 травня 2016 року (для підпорогових закупівель), а вже з 1 серпня 2016 року всі закупівлі, які здійснюють органи влади та комунальні підприємства міста, що дорівнюють або які більше 10 000 гривень здійснюються через ProZorro.

Після цього в Хмільнику з’явилося багато прихильників та противників цієї системи. До нас на офіс приходили люди, які розповідали про те, що багато хто невдоволений таким станом речей, розповідали про депутатів, які навіть створили спеціально фірми для того, щоб бути причетними до витрачання бюджетних коштів, про наміри щодо скасування підпорогових закупівель через ProZorro, про бажання окремих замовників провести левову частину закупівель до 1 серпня, тобто до того часу, як ProZorro запрацює на повну потужність, і ще багато «дуже» цікавих речей.

Але система працювала, закупівлі проводилися, прихильники та невдоволені обговорювали ProZorro і в кулуарах, і навіть в сесійній залі.

Та майже всі ці дискусії були побудовані більше на емоціях, ніж на конкретних цифрах і фактах. Тому в цьому матеріалі я спробую пролити світло на результати запровадження закупівель через електронну систему ProZorro, особливо, що стосується підпорогових закупівель, показати реальну користь від цього, а також окреслити подальші кроки запровадження принципів прозорості та ефективності витрачання бюджетних коштів в Хмільнику.

Для початку розповім звідки взялася сама ідея запровадження ProZorro для підпорогових закупівель. На перший погляд законодавець розробив та затвердив досить прогресивний закон, якби не одне «але». Справа в тому, що і раніше, коли ProZorro не було, і тепер, коли воно впроваджено, закон встановлює межі, починаючи з яких замовники зобов’язані проводити торги з використанням електронних майданчиків. Для товарів і послуг це все, що вище або дорівнює 200 000 гривень, а для робіт – 1 500 000 гривень. На превеликий жаль все, що менше цих «порогів», наприклад, по старому законодавству, проводилося без будь яких торгів, з дуже великим ризиком виникнення корупції. Тому що ніхто не знав і не бачив за якою ціною, в кого саме і в якій кількості замовлялися товари, послуги чи роботи.

Як це проявлялося саме в Хмільнику? Пропоную статистику, наприклад, за 2015 рік. Одразу хочу зазначити, що ці цифри стосуються лише головних розпорядників бюджетних коштів і не враховують витрати комунальних підприємств, які здійснювалися за бюджетні кошти. А це і ремонти доріг, і ремонти ліфтів і ще багато інших «цікавих» витрат. Та для того, щоб мати уявлення про саму проблему буде досить й інформації по 5 головних розпорядниках.

Отже, загалом головними розпорядниками в 2015 році планувалося здійснити закупівлі на загальну суму 32 488 229 грн.

По конкретних розпорядниках це виглядало приблизно так:

Управління освіти:

тендер – 7 911 934 грн. 66,99% (причому 5 116 334 грн. – за переговорною процедурою у монополістів, коли договори заключались на пряму)
підпорогові закупівлі 3 898 998 грн. 33,01%
Виконавчий комітет:

тендер 481 486 грн. 30,16% (тільки 2 закупівлі газ і план зонування)
підпорогові закупівлі 1 115 113 грн. 69,84%
Управління ЖКГ та КВ:

тендер 9 377 358 грн. 49,80% (5 116 334 грн. за переговорною процедурою у монополістів)
підпорогові закупівлі 9 452 610 грн. 50,20%
Управління праці:

тендер 0 грн. 0%
підпорогові закупівлі 186 230 грн. 100%
Фінансове управління:

тендер 0 грн. 0%
підпорогові закупівлі 64 500 грн. 100%
Якщо підрахувати всі витрати, що мали здійснити розпорядники бюджетних коштів в 2015 році, то виявиться така картина:

загалом планувалося здійснити закупівлі на загальну суму 32 488 229 грн.;
через тендер (за старим законодавством) – 17 770 778 грн.;
«підпорогові» – 14 717 451 гривень…
Тобто закупівлі на суму 14 717 451 грн., а це майже половина від всіх закупівель, а саме – 45%, знаходилося в «тіні». Законодавство жодним чином не зобов’язувало розпорядників бюджетних коштів десь оприлюднювати оголошення про такі закупівлі (щоб створити конкурентні умови, допустивши не тільки «своїх» учасників), ніхто не бачив, що саме купувалося, за якою саме ціною, в якій кількості. Тобто були створенні майже ідеальні умови для недобросовісних замовників, щоб останні отримувати свій зиск через «відкати».

Проаналізувавши ситуацію, ми з колегами вирішили, що ситуацію потрібно терміново виправляти, запроваджуючи систему ProZorro саме для підпорогових закупівель, тим більше, що законодавство цьому сприяло. Більше того: свого часу міська рада задекларувала намір запровадити принципи прозорості для підпорогових закупівель в Стратегії стійкого розвитку міста Хмільника до 2020 року, затвердивши її своїм рішенням.

Також зобов’язання запровадити принципи прозорості саме для підпорогових закупівель взяв на себе тоді ще кандидат на посаду Хмільницького міського голови Сергій Редчик, підписавши Угоду про співпрацю та солідарну публічну відповідальність.

Тому запровадження системи електронних закупівель ProZorro було цілком виважене, обґрунтоване та актуальне.

Експертами громадської організації «ПРАВО» було розроблено Порядок проведення електронних закупівель, який було затверджено рішенням виконавчого комітету. Цим рішенням всіх розпорядників та отримувачів бюджетних коштів було зобов’язано проводити закупівлі через систему ProZorro, якщо такі закупівлі підпадали під визначення «підпорогових».

До чого це призвело? Пропоную ознайомитися з результатами проведених закупівель в 2016 році з моменту запровадження ProZorro, тобто з 1 травня і до 31 грудня (окремо хочу нагадати, що з 1 травня було запроваджено ProZorro для «підпорогових» закупівель. Повноцінно система запрацювала з 1 серпня.

Отже, в 2016 році через систему ProZorro було оголошено закупівель на суму 9 110 000 гривень. Завдяки тому, що було запроваджено ProZorro, місто зекономило 1 240 000 гривень.

А от за старої системи закупівель був великий ризик, що ця сума була б витрачена до копієчки, осівши в кишенях недобросовісних замовників.

Щодо надпорогових закупівель, то, зважаючи на те, що система запрацювала лише з 1 серпня, а також на те, що замовники досить значні закупівлі проводили в липні, без ProZorro (наприклад КП «Хмільниккомунсервіс», який в липні закупив автомобіль МАЗ майже за 3 000 000 гривень), то суми, які пройшли через ProZorro виявилися значно меншими: загалом оголошено було закупівель на загальну суму 2 960 000, а сума економії склала 329 830 грн.

Таким чином загальна сума економії бюджетних коштів в Хмільнику склала 1 569 830 гривень.

Але це не єдина користь, яку отримало місто від запровадження системи електронних закупівель ProZorro.

Під час аналізу закупівель було виявлено, що в діяльності окремих замовників взагалі відсутнє таке поняття, як планування видатків: суми, які передбачалося витратити на закупівлю тих чи інших товарів, робіт чи послуг, були суттєво завищені. З яких причин – невідомо. Чи замовники свідомо завищували очікувану вартість, остерігаючись інфляції, чи абсолютно не аналізували потенційний ринок, чи свідомо закладали завищену вартість товару, враховуючи «свою» долю – невідомо. Але інколи на одній закупівлі економія складала більше, ніж 50% від запланованої ціни.

Для прикладу:

Замовлення послуги з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт по об’єкту: «Будівництво частини водогону по вул. Котляревського в м. Хмільнику Вінницької області». Очікувана вартість – 37 297 гривень, а реально, завдяки ProZorro, вартість послуги склала 18 600 гривень. Тобто в очікувану вартість було закладено ціну, яка в 2 рази була більшою за реальну вартість послуги;
Канцелярські товари. Очікувана вартість – 16 650 гривень, а реально таку саму кількість товару вдалося купити за 7 565 гривень. Тобто в очікувану вартість було закладено ціну, яка в 2,2 рази була більшою за реальну вартість послуги;
Вивіска, стенди, таблички, знаки доступності. Очікувана вартість – 14 500 гривень, а реально все закупили за 5 998 гривень. В очікувану вартість було закладено ціну, яка в 2,4 рази була більшою за реальну вартість товару чи послуги;
Здійснення технічного нагляду за об’єктом «Реконструкція частини тротуару по вул. 1 Травня від вул. Кутузова до пам’ятника Б. Хмельницького в м. Хмільнику, Вінницької області». Очікувана вартість – 19 088 гривень, а реально послугу було закуплено за 5 999 гривень. Тобто в очікувану вартість було закладено ціну, яка майже в 3,2 рази була більшою за реальну вартість послуги.
І подібних закупівель є досить багато.

З цих прикладів можна зробити висновок, що ProZorro справді не є панацеєю від корупції, але погодьтеся, що без цієї системи оте все, про що я писав вище, не мало б жодного шансу бути виявленим і ситуація повторювалася б роками.

Якщо вже було зазначено про можливі прояви корупції на вищеописаних закупівлях, то думаю, що варто конкретніше зупинитися на прикладах, як можна «надурити» ProZorro. Щиро сподіваюся, що наші хмільницькі замовники не візьмуть це на озброєння))).

Найпоширенішим зловживанням з боку замовників є неконкурентні умови проведення торгів, коли вимоги участі прописуються «під свого» постачальника. Або навпаки — дається досить розмитий опис товару, з якого не зрозуміло, що потрібно замовнику.

Інколи у підприємців вимагаються такі довідки, які можуть надати лише певні фірми. Чи навпаки — замовник дає нечіткі формулювання щодо необхідної документації, а пізніше виключає з торгів «не своїх» постачальників.

Також є випадки, коли вже після електронних торгів переможцю телефонують від замовника і пропонують «закріпити перемогу», натякаючи на «відкат». Якщо переможець відмовляється, його викидають з торгів у зв’язку з невідповідністю технічним вимогам тендеру. Інколи замовники взагалі скасовують торги, якщо їм не подобаються всі учасники.

Окремі замовники інколи вимагають велику кількість довідок з різних державних установ. Тоді підприємцям просто не вистачає часу, щоб їх зібрати і їх просто дискваліфікують.

Також бувають випадки, коли замовники часто маніпулюють з прийманням товару, аби затягнути час розрахунку і таки отримати свій відсоток «за послуги».

Так, все це можливо. Але, є одне «але»: всі ці та інші махінації можна буде виявити завдяки системі ProZorro, причому «в два кліки». Тому що вся тендерна документація, всі протоколи засідань тендерного комітету, всі рішення про кваліфікацію чи відхилення учасників, всі угоди будуть опубліковані на ProZorro. І будь хто: чи представник правоохоронних органів, чи депутат міської ради, чи журналіст, чи громадський активіст зможе переглянути всі ці документи і вжити відповідних заходів, якщо буде виявлено якесь порушення.

Варто зазначити, що багато скептиків зазначають, що через застосування ProZorro є великий ризик поставки невідповідного товару. Одразу хочу зазначити, що такий ризик є завжди, навіть якщо ProZorro взагалі не використовується. Шахраїв, на превеликий жаль, вистачає. І ProZorro тут насправді ні до чого.

На мою думку саме недостатній рівень професіоналізму організаторів закупівель впливає на якість товарів, робіт та послуг. Замовники часом не мають достатнього досвіду, щоб якісно прописати документацію конкурсних торгів, правильно визначити класифікацію необхідного товару та на належному рівні проконтролювати постачальників. Це сприяє перемозі недобросовісних постачальників, які не можуть виконати вимоги тендеру і тим самим завдають бюджету збитків. Іншими словами, якщо написати в тендерній документації, що вам потрібне масло, то вам запропонують досить широкий спектр – від вершкового до машинного. А якщо ви зазначите, що вам потрібно саме вершкове масло, відповідного ГОСТу, з наявним сертифікатом якості, то ризик, що вам привезуть щось інше буде суттєво мінімізовано. Це, звичайно, не зовсім коректний приклад, але погодьтеся, що велика доля правди в ньому таки є.

Окремо хочу зупинитися на планах на майбутнє щодо забезпечення прозорості та ефективності використання бюджетних коштів. На мою думку діяльність має бути в таких напрямках:

супровід всього процесу. Я переконаний, що ми стикатимемося з проблемами, які не можна було передбачити під час розробки відповідного Порядку закупівель. Інколи виникатимуть ситуації, які просто не передбачені затвердженими документами. І варто зазначити, що такі ситуації вже виникали: наслідком було те, що до Порядку проведення підпорогових закупівель вже 5 разів вносилися зміни, для того, щоб адаптувати сам Порядок до конкретних ситуацій. І я переконаний, що такі ситуації виникатимуть ще неодноразово, що потребуватиме від нас оперативного реагування;
запровадження системи ризик-менеджменту на основі ризик індикаторів ProZorro в діяльності замовників. Цей процес має здійснюватися з використанням модулів аналітики bi.prozorro.org та bipro.prozorro.org, які дають можливість аналізувати закупівлі на всіх їх стадіях – від планування до виконання контракту (від аналізу та порівняння планів закупівель і очікуваної вартості, до моніторингу оплат, фактичних поставок на місця тощо);
розробка та впровадження системи планування витрат з врахуванням результатів проведення попередніх закупівель, що дасть можливість використовувати кошти міського бюджету більш ефективно;
проведення навчання для замовників з метою підвищення їх професійних якостей;
запровадження громадського контролю за здійсненням закупівель та систематичне висвітлення його результатів.
На завершення я хочу подякувати всім, хто доклав значних зусиль для того, щоб в Хмільнику витрачання бюджетних коштів стало більш прозорішим та ефективнішим, зокрема міському голові Сергію Редчику, екс-заступнику міського голови пані Любов Гамак, керуючому справами виконкому пану Ігорю Павлюку, бухгалтеру міського управління освіти пані Сніжані Сосновській. Окрема подяка друзям і колегам Володимиру Плахотнюку, Тарасу Носальському та Володимиру Шереметі. Прошу вибачення в тих, кого, через неуважність, не згадав і хочу всім вам подякувати за те, що доклали значних зусиль для того, щоб зробити закупівлі в місті більш прозорими та ефективними.

Віталій Дорох

Голова Ради

громадської організації «ПРАВО»
0
11 січня 2017

Переможці конкурсу міжрегіональних громадських ініціатив в рамках проекту «Зміцнення міжрегіональної комунікації та співпраці».

В рамках проекту «Зміцнення міжрегіональної комунікації та співпраці» який реалізує ВМГО «Спілка Української Молоді в Україні» (СУМ в Україні) за підтримки Національного Фонду Підтримки Демократії (NED) для консолідації та активізації педагогів з усієї України через спільне навчання та співпрацю.
На першому етапі, продовжуючи сприяння процесам консолідації і активізації України, Спілка Української Молоді в Україні провела навчання тренерській майстерності для 25 викладачів, які, в свою чергу, провели 20 тренінгів для 600 педагогів з різних областей України.
Після проведення тренінгів по областях, було проведено 7 міжобласних тренінгів «Вирішення конфліктів. Робота в команді». Серед учасників міжобласних тренінгів був оголошений конкурс міжрегіональних громадських ініціатив, спрямованих на сприяння співпраці та національної єдності. В результаті були підтримані такі мінігрантові проекти:
Назва проекту: «Марафон «Клубу охочих правознавців».
Бюджет: 700 $
Мета проведення:формування нового покоління українців, виховання юридично грамотних громадян як основа культурно-освітньої інтеграції у європейську спільноту.
Поширення серед старшокласників комплексних знань про законодавчу базу, які необхідні на сучасному етапі громадянину України для існування в європейському співтоваристві, шляхом їх впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітньої школи.
Формування необхідних компетентностей, сприяння становленню активної позиції молоді щодо реалізації ідеалів і цінностей розвитку демократичного суспільства в світі, Європі, Україні.

Назва проекту: «Об’єднаємося заради миру»
Бюджет: 700 $
Мета проведення: провести навчання 50 педагогів Запорізької та Черкаської областей шляхом проведення 2-х тренінгів з майстер-класами протягом лютого-березня 2017 року з метою впровадження інноваційних форм співпраці між різними регіонами України задля підвищення рівня патріотизму та свідомості громади.

Назва проекту: «Територія доброти».
Бюджет: 700 $
Мета проведення: розвиток моральних якостей особистості, здатної сприймати традиційні моральні цінності українців в особисту систему цінностей, через міжрегіональну співпрацю педагогічних та учнівських колективів у сфері розвитку громадянського суспільства.

Назва проекту: «Від ефективного самоврядування –до свідомої громади».
Бюджет: 700 $
Мета проведення: шляхом обміну досвідом організації учнівського самоврядування в різних регіонах популяризувати активну громадську позицію як чинник змін у житті місцевих громад

Назва проекту: «Співдружність шкільних лідерів».
Бюджет: 700 $
Мета проведення: створити міжрегіональну організацію «Співдружність шкільних лідерів» (далі -Співдружність) як платформу розкриття лідерського потенціалу учнів середніх загальноосвітніх шкіл, учителів, батьків; навчання через практику, через об’єднання, через участь у суспільно важливих справах, навчання, що передбачає поєднання духовного виховання і вдосконалення, академічного навчання і елементів фізичного розвитку.
+1
23 вересня 2016

Тренінг для вчителів і викладачів «Активні методи роботи з дітьми та молоддю» в м. Києві 01 жовтня 2016 року.

Спілка Української Молоді в Україні за підтримки Національного Фонду Підтримки Демократії (NED) в рамках проекту «Зміцнення міжрегіональної комунікації та співпраці» запрошує педагогів прийняти участь у тренінгу для вчителів і викладачів «Активні методи роботи з дітьми та молоддю», який відбуватиметься 01 жовтня 2016 року в м. Києві на базі ліцею №144 ім. Г.Ващенка Солом’янського району.
Паралельно такі тренінги проводитимуться в Волинській, Дніпропетровській, Донецькій, Житомирській, Запорізькій, Луганській, Київській, Полтавській, Тернопільській, Черкаській, Чернівецькій, Чернігівській, Харківський та Херсонській областях України;
Після проведення тренінгів по областях, буде проведено 7 міжобласних тренінгів «Вирішення конфліктів. Робота в команді».
Планується також підтримка 5 міжрегіональних громадських ініціатив, спрямованих на сприяння співпраці та національної єдності.
Участь в тренінгах це –
 Знайомство з колегами з цілої України;
 Обмін досвідом;
 Напрацювання спільних проектів;
 Участь в конкурсі малих грантів.
Для участі у семінарі необхідно до 25 вересня 2016 року заповнити анкету онлайн:
Your text to link...
Усі учасники конкурсу будуть поінформовані про результати відбору 26 вересня 2016 року
Контакти:
Контактна особа у м. Києві.: Оксана Данилова 0976160770, е-mail: oksana.danylova@gmail.com
Керівник проекту: Неля Лавріненко, тел. 067 4648173, е-mail: n.lavrynenko@cym.org
Асистент керівника: Тетяна Ковальова, тел. 096 2343767, е-mail: tetianakova@gmail.com
0
23 вересня 2016

Всеукраїнський шестиденний табір для 55 учасників з усієї України віком від 15 до 18 років.

Розпочалось зголошення на Всеукраїнський табір, спрямований на підготовку громадських активістів, які залучаються до організації та проведення Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») «Джура-Чернігів».
Організатори заходу: Міністерство молоді та спорту України спільно з Департаментом сім’ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації та Спілкою Української Молоді в Україні.
Проект спрямований на залучення громадських активістів та проведення на шестиденному таборі спільного навчання та підготовки впорядницького складу. Учасники, які пройдуть вишкіл, в майбутньому зможуть залучатися до організації та проведення Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), з метою національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
Продовжуючи сприяння процесам національно-патріотичного виховання дітей та молоді в регіонах України, організатори проведуть шестиденний табір для 55 учасників з усієї України віком від 15 до 18 років (9-11 класи, 1 курс).

Захід відбудеться в Чернігівській області з 24 по 29 жовтня 2016 року (під час осінніх канікул).
Участь у заході це —  Знайомство з активною та патріотично налаштованою молоддю з цілої України;
 Обмін досвідом;
 Навчання активним методам роботи з дітьми та молоддю (ігри, інтерактивні методи, рольові ігри та ігри на комунікацію, інтеграційні танці тощо);
 Напрацювання спільних проектів;
 Участь у майбутньому в організації та проведенні Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

Для участі в таборі необхідно до 30 вересня 2016 року (включно) заповнити анкету он-лайн: goo.gl/forms/XauKJ8QLU3zouh112

Проживання та харчування повністю покривається за рахунок організаторів.
Проїзд – за власний кошт учасників, (вирішується питання щодо покриття витрат на проїзд – до місця проведення та в зворотному напрямку, за умови наявності оригіналів проїзних документів і в межах вартості проїзду рейсовим автобусом або плацкартним вагоном поїзда).
Усі зголошенні на табір будуть поінформовані про результати відбору 5 жовтня 2016 року.
Особи, яких відберуть для участі в таборі, отримають додаткові інструкції (місце збору, список необхідних речей, і т.п.).

За додатковою інформацією звертайтесь:
Павло Євтушок pasha@cym.org
0
12 вересня 2016

Запрошуємо на тренінг до Коростеня представників громадського сектору

ГО «Добротвор» та ГО «КримSOS» запрошують на тренінг активних людей, які прагнуть покращити життя в своїй громаді. Це можуть бути представники громадських організацій та ініціативних груп, які опікуються вимушеними переселенцями виключно в Житомирській, Рівненській, Вінницькій, Хмельницькій областях.

На тренінгу громадські організації поділяться успішними практиками та досвідом роботи з переселенцями, а також зможуть знайти однодумців для своїх майбутніх проектів.

Основні питання, які будуть висвітлені на тренінгу:

  1. Особливості створення та легалізації діяльності неприбуткової громадської організації.
  2. Принципи побудови ефективної організаційної структури організації.
  3. Взаємодія громадських ініціатив з органами влади. Як доносити свої ідеї та налагодити діалог з місцевою владою?
  4. Організація проектної роботи.
  5. Презентація діяльності в Інтернеті.

Дати проведення: 17-18 вересня 2016 року.

Місце проведення: м Коростень Житомирської області (точна адреса буде повідомлена запрошеним учасникам).

Організатори забезпечують проживання та покривають дорожні витрати. Від однієї організації чи ініціативної групи можуть подати заявки 1-2 представника. Реєстрація до 13 вересня за посиланням.

До участі будуть запрошені представники з Житомирської, Рівненської, Вінницької, Хмельницької областей.

Довідки за телефоном: (063) 073-16-19, (096) 684-88-47, (095) 031-53-97, або на e-mail: help@krymsos.com.
0
09 вересня 2016

СТВОРИТИ РЕЄСТР АКТИВІВ ГРОМАДИ ТА РОЗРОБИТИ СХЕМУ РОЗМІЩЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

Ці та інші заходи пропонують включити до Дорожньої карти розвитку підприємництва експерти громадської організації «ПРАВО» для покращення бізнес-середовища в місті Хмільнику.

8 вересня громадська організація «ПРАВО» презентувала Дорожню карту розвитку малого та середнього підприємництва для зменшення регуляторних бар’єрів та покращення бізнес-середовища для МСП.
До Дорожньої карти увійшли заходи, які були напрацьовані за результатами проведення фокусованих групових інтерв’ю з підприємцями міста Хмільника, а також за результатами проведення громадських антикорупційних експертиз регуляторних актів, які затверджено в системі місцевого самоврядування Хмільника.
– Ми формували групи для участі в дослідженні за сферами, в яких працюють підприємці. Таким чином ми працювали з окремими групами підприємців, що працюють в сфері обслуговування, в сфері торгівлі та в сфері виробництва. Також було проведено одну фокус-групу за участю посадовців міської ради. Окремо варто зазначити, що ми мали ще одну зустріч – з молоддю, яка має намір започаткувати власну справу. Результати всіх зустрічей було ретельно проаналізовано та напрацьовано пропозиції, які й лягли в основу Дорожньої карти, – розповідає експерт громадської організації «ПРАВО» Олена Черній.
До Дорожньої карти увійшли пропозиції, реалізація яких суттєво покращить бізнес середовище та зменшить регуляторні бар’єри. Наприклад, пропонується врегулювати питання здійснення сезонної торгівлі в місті, розробити комплексну схему розміщення зовнішньої реклами, провести низку навчальних заходів, як для підприємців – так і для посадовців міської ради, розробити новий міський інтернет-ресурс, який відповідатиме запитам різних цільових груп – в тому числі й підприємців.
– Досить цікавою є пропозиція щодо створення своєрідного реєстру активів громади, – зазначає керівник громадської організації «ПРАВО» Віталій Дорох. На думку підприємців та наших експертів зараз в місті є закритою інформація про вільні земельні ділянки, які можна придбати, про об’єкти комунального майна, які збираються відчужити через аукціон, про вільні приміщення, які можна взяти в оренду, не визначені місця, де можна встановити тимчасові споруди для ведення підприємницької діяльності тощо. Закритість такої інформації негативно виливає на формування бізнес-середовища. Найпростіший варіант вирішення цієї проблеми – узагальнення такої інформації та формування єдиного документу з подальшим оприлюдненням його через офіційний сайт міста. Але краще було б створити інтерактивну карту та нанести на неї всю інформацію.
Під час заходу було озвучено, що, за задумом, всі заходи Дорожньої карти мають лягти в основу міської програми розвитку підприємництва, а також знайти відображення в річних планах регуляторної діяльності міської ради та виконавчого комітету. Зараз експерти громадської організації «ПРАВО» працюватимуть над розробкою відповідних проектів рішень.
Варто зазначити, що участь в заході взяла провідний науковий співробітник Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, експерт Програми USAID «Лідерство в економічному врядуванні», координатор конкурсу Дорожніх карт пані Ольга Красовська, яка відзначила високий рівень проведеної експертами громадської організації «ПРАВО» роботи, а також висловила переконання, що реалізація заходів Дорожньої карти стане поштовхом для формування в Хмільнику сприятливого бізнес-середовища та зменшення регуляторних бар’єрів.
Для довідки:

Появі Дорожньої карти передувала двомісячна робота експертів громадської організації «ПРАВО», які працювали над визначенням проблемних питань діяльності підприємців в Хмільнику. Вся зібрана та проаналізована інформація лягла в основу Дорожньої карти. За задумом, запропоновані заходи, які зазначені в Дорожній карті, мають знайти своє відображення в міській Програмі розвитку підприємництва на 2017-2018 роки.

Засідання «круглого столу» відбулося в рамках спільного проекту громадської організації «ПРАВО» та виконавчого комітету Хмільницької міської ради, який реалізується в рамках Програми «Лідерство в економічному врядуванні» (USAID ЛЕВ), за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Метою проекту є доопрацювання (вдосконалення) Дорожньої карти розвитку малого та середнього підприємництва для зменшення регуляторних бар’єрів та покращення бізнес-середовища для МСП в місті Хмільнику Вінницької області.
0
23 серпня 2016

У вересні відбудеться тренінг з адвокації прав ВПО для Донецької та Луганської областей

Шановні лідери громадських організацій! Запрошуємо вас на дводенний тренінг з адвокації «Ефективне представництво прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб», який відбудеться 16-17 вересня в Донецькій області та 18-19 вересня в Луганській області.

Читати далі →
0
19 серпня 2016

Розпочато проект «Зміцнення міжрегіональної комунікації та співпраці».

Спілка Української Молоді в Україні за підтримки Національного Фонду Підтримки Демократії (NED) розпочала реалізацію проекту «Зміцнення міжрегіональної комунікації та співпраці».
Проект спрямований на консолідацію і активізацію громадянського суспільства Східної, Південної, Західної і Північної частин України через педагогічні колективи, шляхом спільного навчання, міжрегіональної проектної діяльності та активізації місцевих громад.
Продовжуючи сприяння процесам примирення в регіонах України, Спілка Української Молоді в Україні (СУМ в Україні) провела в м. Чернігові 24-29 липня навчання тренерській майстерності для 25 викладачів,

які в свою чергу проведуть 28 семінарів з питань вирішення конфліктів для 630 вчителів і активістів в 21 регіоні по всій країні, а також проведення 7 міжобласних семінарів. Планується також підтримка п’яти міжрегіональних громадських ініціатив, спрямованих на сприяння співпраці та національної єдності.


Наприкінці проекту, СУМ в Україні проведе дводенну зустріч, на якій збере учасників проекту, що входили до складу груп, які отримують фінансування своїх громадянських ініціатив. В ході заходу учасники матимуть можливість представити свої заповнені міжрегіональні проекти і обговорити наступні кроки і перспективи подальшої співпраці. Захід буде сприяти встановленню контактів між педагогами в регіонах і забезпечити можливість для роботи над примирення і в інших регіонах.
0
18 серпня 2016

Громадських активістів Донеччини та Луганщини навчать змінювати свої громади соціальними проектами

Донецька обласна організація «Комітет виборців України» запрошує представників громадських організацій Донеччини та Луганщини на тренінг «Від ідеї до впровадження змін». Навчатиме активістів міжнародний тренер-консультант Альона Доля.

Читати далі →
0
17 серпня 2016

У Краматорську обговорили проект Програми сприяння розвитку громадянського суспільства регіону

15 серпня в Краматорську відбулись публічні обговорення проекту обласної цільової програми сприяння розвитку громадянського суспільства в Донецькій області.

Читати далі →
0
11 серпня 2016

Громадських активістів Донеччини запрошують на перше обговорення проекту Програми розвитку громадянського суспільства

У понеділок, 15 серпня, в Краматорську відбудуться перші обговорення проекту обласної цільової програми сприяння розвитку громадянського суспільства в Донецькій області.

Читати далі →
0
10 серпня 2016

Мешканцям Донеччини розповіли де шукати ресурси для розвитку територіальних громад

Впродовж 9 та 10 серпня на Донеччині відбулись інформаційні зустрічі для представників місцевого самоврядування та громадських активістів. Експерти поділилися досвідом про те, де варто шукати можливості та ресурси для розвитку територіальних громад.

Читати далі →
0
08 серпня 2016

Тренінг «Ефективне представництво прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб» у Дніпропетровській та Київській областях

Шановні лідери громадських організацій! Запрошуємо вас на дводенний тренінг з адвокації «Ефективне представництво прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб», який відбудеться 20-21 серпня в Дніпропетровській області та 26-27 серпня в Київській області.



Читати далі →
0
02 серпня 2016

«Регіональні голоси - створюємо мости для демократії» (Прийом заявок ВІДКРИТО)

Інститут з міжнародного співробітництва Німецької асоціації народних університетів (далі DVV International) розпочинає прийом заявок на участь у проекті «Регіональні голоси — Створюємо мости для демократії». До участі запрошуються громадські організації Львівської, Київської, Миколаївської, Харківської та Сумської областей.

Проект здійснюється за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини та охоплює 9 областей України.

Проект стартував у червні 2016 року та триватиме до грудня 2017 року. Кінцевий термін подачі заявок: 23 серпня 2016 року, до 12.00, включно.

1. Мета проекту: сприяння плюралістичним процесам прийняття рішень на місцевому рівні шляхом підвищення якості демократичного співробітництва і створення умов для діалогу між громадськими активістами, журналістами та представниками місцевих органів самоврядування.

Для досягнення даної мети «регіональні проектні команди» можуть запропонувати різноманітні проектні ініціативи в рамках реалізації 10-місячних мікропроектів.

Терміни реалізації мікропроектів: січень — жовтень 2017 року.

2. Цільові регіони конкурсу:

  • Львіська область
  • Київська область
  • Миколаївська область
  • Харківська область
  • Сумська область



3. Учасники конкурсу:

громадські організації, що зареєстровані в Україні та працюють на регіональному рівні та в рамках проекту готові створити, та координувати роботу «регіональної проектної команди». Окрім двох представників регіональної організації-партнера, «регіональна проектна команда» повинна складатися із 2 регіональних журналістів та 2 представників органів місцевого самоврядування.

Не підтримується участь в конкурсі:

  • політичних партій;
  • громадських організацій, що мають зв'язок із політичними партіями.


4. Пріоритетні напрямки діяльності проектів:

  • спрощення доступу представників різних груп населення до процесу прийняття рішень на місцевому рівні (особливо для груп з особливими потребами, наприклад, тимчасово переміщених осіб, демобілізованих військовослужбовці та інші);
  • збільшення кількості навчальних програм з громадянської освіти та освіти для демократичного громадянства на регіональному рівні, особливо для молоді;
  • підвищення рівня поінформованості місцян з актуальних політичних, економічних та соціальних процесів на регіональному рівні;
  • підтримка незалежних регіональних мас-медій;
  • створення майданчиків для діалогу між громадськими активістами, представниками регіональних мас-медій та представниками органів місцевого самоврядування.


5. Бюджет:
Загальний бюджет конкурсу — 67 950, 00 євро.

Максимальна сума фінансування одного регіонального проекту – 7 550, 00 євро.

Частка адміністративних витрат, у тому числі витрат на оплату, не повинна перевищувати 30% від загальної суми проекту.

6. Термін подання проектних пропозицій:

23 серпня 2016 року, до 12.00, включно.
Заявки, що будуть отримані після вказаного строку, розглядатись не будуть.

7. Оприлюднення результатів конкурсу:
після 1 вересня 2016 року.

8. Як подати заявку?

Проектні пропозиції подаються англійською та російською мовами в електронному вигляді на адресу:
info@dvv-international.org.ua або безпосередньо — в офіс: 01004, Київ, вул. Костельна, 4, оф.16.

9. Тривалість проекту:

загальна тривалість проекту: до 31 грудня 2017 року;
загальна тривалість мікропроектів: 10 місяців, з 1 січня по 31 жовтня 2017 року.

10. Пакет проектної пропозиції повинен містити наступні документи:

  • заповнену форму заявки;
  • бюджет проекту в українській гривні та євро (додаток А до заявки);
  • резюме керівника організації;
  • резюме керівника проекту;
  • резюме бухгалтера проекту;
  • коротке резюме регіональних журналістів, що входять до складу «регіональної проектної команди» (не більше 0,5 сторінки);
  • коротке резюме представників органів місцевого самоуправління, що входять до складу «регіональної проектної команди» (не більше 0,5 сторінки);
  • скановану копію свідоцтва про державну реєстрацію;
  • скановану копію статуту чи положення про організацію;
  • скановану копію рішення про включення організації до реєстру неприбуткових організацій.


11. Процедура відбору проектних пропозицій:

Проектні заявки будуть розглянуті Грантовим комітетом, який сформує Представництво DVV International в Україні.

Грантовий комітет залишає за собою право:
  • продовжити дію конкурсу та /або не обирати переможців в залежності від результатів оцінки представлених проектів;
  • не коментувати й не повертати отримані заявки, але зобов'язується дотримуватися умов конфіденційності щодо змісту отриманих заявок;
  • вимагати від учасників конкурсу додаткову інформацію, яку визнає необхідною для належного обґрунтування діяльності та запропонованих витрат.


12. Критерії оцінювання
Кожен проект буде оцінений у відповідності з наступними критеріями:
  • коректність заповнення проектної заявки;
  • відповідність проекту цілі та основним пріоритетним напрямкам діяльності;
  • актуальність запропонованих рішень для представників цільових груп;
  • обґрунтованість подальшого розвитку та стійкості мікропроекту з демократичних процесів прийняття рішень на регіональному рівні;
  • медіа-план кампанії, який буде супроводжувати проект;
  • ефективність використання фінансових коштів: чіткість бюджету, цільове використання коштів, реалістичність і обґрунтованість витрат, співвідношення адміністративних і програмних витрат.


Заявки повинні продемонструвати безперервність співробітництва між представниками НГО, журналістами та представниками органів місцевого самоврядування, орієнтованого на розвиток процесів прийняття плюралістичних рішень на місцевому рівні та включення різних груп населення в дані процеси через створення медійних та освітніх програм/продуктів. Дані програми повинні бути поштовхом для діалогу між представниками громадських інституцій, мас-медіа та органів місцевого самоврядування, а саме:

  • програми та сервіси у галузі громадянської освіти (семінари, навчальні курси для дорослих та молоді, сімейна освіта та інше);
  • медійні продукти, які будуть направлені на підвищення рівня поінформованості щодо регіональних політичних, соціальних та економічних процесів;
  • платформи та середовища для відкритого діалогу та обміну ідеями, інформацією та точками зору між представниками громадських інституцій, мас-медіа та владою.


Рішення Грантового комітету проекту «Регіональні голоси – Створюємо мости для демократії» є остаточним і перегляду не підлягає. Його підстави не розголошуються.

13. Додаткові вимоги:
Організації, які пройдуть конкурсний відбір, мають підтвердити свою здатність працювати відповідно до демократичних норм і процедур усередині організацій, вести фінансову звітність за вимогами грантодавця;

Для членів «регіональних проектних команд» участь у наступних освітніх подіях, що заплановані в рамках проекту «Регіональні голоси – Створюємо мости для демократії», а також участь у розробці контентного наповнення даних подій – обов’язкова.

14. Події в рамках проекту:

  • одноденний Міжрегіональний Форум «Створюємо мости для демократії», 23 вересня 2016 р., Київ;
  • одноденний Міжрегіональний Форум «Створюємо мости для демократії», 23 вересня 2016 р., Київ;
  • регіональний навчальний курс (4 тематичних блоки по 2 дні кожний), жовтень- листопад 2016 р.;
  • дві регіональних сесії Open Space з актуальних соціальних, економічних чи політичних питань місцевого рівня;
  • участь в одній із сесій Open Space в будь-якому проектному регіоні;
  • дводенний тренінг для бухгалтерів та проектних менеджерів «регіональних проектних команд», грудень 2016 р.;
  • фінальний Міжнародний Форум, грудень 2017 р.


Проекти не підтримуються, якщо вони містять:

  • виключно чи переважно витрати на проведення семінарів, конгресів у формальній галузі освіти;
  • одноразові заходи (конференції, семінари й т. д.), якщо вони не складають частину ширшої програми;
  • тільки капітальні видатки, витрати на будівництво, реставрацію, закупівлю обладнання та транспортні засоби (закупівля необхідного обладнання, як інтеґральної частини проекту, допустима при відповідному обґрунтуванні);
  • містять дискримінаційний характер у ставленні до окремих груп людей, за ґендерною ознакою, сексуальною орієнтацією, релігійними та етнічними ознаками;
  • витрати на підтримку політичних партій.


15. Фінансування та звітність

З переможцями конкурсу буде укладено договір про надання незворотної цільової фінансової допомоги (гранту).

Організації-переможці повинні мати окремий банківський рахунок для управління коштами гранту та по завершенні проекту, надати вичерпну, змістовну та фінансову звітність, згідно з умовами контракту.

16. Термін надання фінального звіту про виконання проекту:
10 листопада 2017 р.

Аплікаційна форма ЗАВАНТАЖИТИ (рос)
Відповіді на питання, що стосуються участі у проекті, можна отримати за наступними контактами:

opitz@dvv-international.org.ua, +38 066 929 46 49 (керівник проекту — Анна Опіц),

kushnir@dvv-international.org.ua, +38 099 551 01 50 (координатор проекту – Оксана Кушнір)
0
27 липня 2016

ВІДСУТНІСТЬ КОНСТРУКТИВНОГО ДІАЛОГУ ПЕРЕШКОДЖАЄ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА В МІСТІ

Конструктивно поговорити на тему, як розвивати мале та середнє підприємництво в Хмільнику вдалося під час засідання «круглого столу» «Регуляторні бар’єри для МСП в Хмільнику: можливі шляхи подолання» 26 липня в конференц-залі міської ради. Це зібрання відбулося в рамках спільного проекту громадської організації «ПРАВО» та виконавчого комітету Хмільницької міської ради, який реалізується в рамках Програми «Лідерство в економічному врядуванні» (USAID ЛЕВ), за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

До участі в засіданні запрошувались представники виконавчих органів міської ради, депутати міської ради, громадськість та представники засобів масової інформації і, що головне, підприємці міста. На жаль, з невідомих причин представників бізнесу, прийшло небагато. Натомість захід відвідали та активно взяли участь в обговоренні нагальних проблем розвитку підприємництва в місті міський голова Сергій Редчик, секретар ради Анатолій Мороз, заступник міського голови Людмила Вусатюк, а також інші представники виконавчих органів міської ради. Це наштовхувало на думку, що влада готова почути та почати вирішувати проблеми підприємців, бо обговорення – це крок на зустріч до активної співпраці влади та бізнесу.
З вступним словом перед учасниками круглого столу виступив міський голова Сергій Редчик, який зазначив про необхідність запровадження конструктивного діалогу між владою та підприємницьким середовищем міста.

Роботу «круглого столу» розпочала провідний науковий співробітник Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, експерт Програми USAID «Лідерство в економічному врядування», координатор конкурсу Дорожніх карт Ольга Красовська, а далі про вже зроблене та перспективні плани діяльності в рамках проекту розповідав керівник громадської організації «ПРАВО» Віталій Дорох. Зокрема він зазначив, що в 2015 році, в рамках конкурсу малих проектів «Сприяння зменшенню корупційних проявів на місцевому/регіональному рівні», який проводився за підтримки Програми розвитку ООН в Україні та Міністерства закордонних справ Данії, громадською організацією «ПРАВО» було реалізовано проект «Регуляторна політика – без корупції», в рамках якого було проведено громадську антикорупційну експертизу 27 регуляторних актів, які було затверджено в системі місцевого самоврядування Хмільника.
– В 12 документах не було виявлено корупціогенних чинників. Натомість в 14 регуляторних актах були виявлені корупціогенні чинники і наразі ці документи потребують внесення змін та доповнень, а один регуляторний акт взагалі необхідно скасувати. Враховуючи досвід у цій сфері експертів нашої організації, ми зможемо, провівши додатково дослідження та опитування серед підприємців, напрацювати рекомендації та передати їх виконавчому комітету міської ради для подальшого подолання бюрократичної тяганини. Адже саме «тяганина» з документами, нечіткість формулювань, а інколи навіть і нерозуміння потреб бізнесу перешкоджають перспективному розвитку малого та середнього підприємництва в Хмільнику.
Також Віталій Дорох озвучив результати проведеного опитування серед підприємців щодо ефективності реалізації в місті програми розвитку підприємництва. За його словами, підприємці не знають взагалі про таку програму, не залучалися до її розробки, а також не впевнені, що така програма відображає справжні запити підприємницького середовища.

Окремо було наголошено про необхідність вдосконалення діяльності Хмільницького Центру надання адміністративних послуг. Зокрема, пані Олена Черній, розповіла про свої наміри отримати інформаційну картку через Офіційний сайт міста Хмільника, а після того, як їй це не вдалося, вирішила особисто звернутися до адміністраторів центру, які також не змогли їй в цьому допомогти.
Під час заходу було чимало дискусій, аргументів та думок, але врешті всі висловили сподівання, що мету проекту – доопрацювання (вдосконалення) Дорожньої карти розвитку малого та середнього підприємництва для зменшення регуляторних бар’єрів та покращення бізнес-середовища для МСП в Хмільнику буде виконано.

Для довідки:

Засідання «круглого столу» відбудеться в рамках спільного проекту громадської організації «ПРАВО» та виконавчого комітету Хмільницької міської ради, який реалізується в рамках Програми «Лідерство в економічному врядуванні» (USAID ЛЕВ), за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Метою проекту є доопрацювання (вдосконалення) Дорожньої карти розвитку малого та середнього підприємництва для зменшення регуляторних бар’єрів та покращення бізнес-середовища для МСП в місті Хмільнику Вінницької області.
0
25 липня 2016

Кваліфікація депутата: це - важливо, чи якось і так буде ?

Коли приходимо до лікаря, чи до вчителя – ми очікуємо побачити і почути фахівця, апріорі вважаємо, що люди мають бути компетентними, адже від їх рішення залежить наше здоров’я, освіта та майбутнє для наших дітей. Це зрозуміло і не потребує жодних пояснень.

Натомість, ми рідко замислюємось, що депутати обласної, міської чи сільських рад – такі ж самі мешканці, як і ми, за однієї відмінності – вони вповноважені рішення щодо розвитку села чи міста приймати за нас всіх, власне, для цього їх і обрали… І питання поповнення відповідними знаннями в такому контексті виглядає зовсім по іншому…

А де навчають бути депутатами? Це вже залежить від кожного конкретного обранця: якщо людина є відкритою і відповідально ставиться до виконання своїх депутатських обов’язків, то може скористатись можливостями для навчання та обміну досвідом, що власне і було запропоновано фахівцями Волинського Ресурсного Центру в рамках проекту «Зміцнення демократичної культури серед молодих депутатів України» за підтримки Демократичного Фонду Організації Об’єднаних Націй (UNDEF).

В рамках проекту у Львові, Чернігові, Харкові та Рівному відбулась серіядводенних тренінгів для новообраних молодих депутатів місцевих рад та працівників органів місцевого самоврядування.


Читати далі →
0
22 липня 2016

ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ В СФЕРІ БЛАГОУСТРОЮ В ХМІЛЬНИКУ – СПРОБА №2

В Хмільнику відбулося засідання Клубу громадського діалогу, під час якого обговорювалося питання розвитку в місті громадського контролю в сфері благоустрою.

Участь в засіданні Клубу взяли посадові особи міської ради, депутати, представники органів самоорганізації населення, керівники комунальних підприємств, а також експерти громадської організації «ПРАВО» та представники засобів масової інформації. Також на засідання завітали гості: представники Клубу громадського діалогу міста Липовець пані Ольга Собко та пані Олеся Шиманська.

Розпочав засідання керівник громадської організації «ПРАВО» Віталій Дорох, який розповів про правове регулювання діяльності громадських інспекторів благоустрою населених пунктів, а також про прогалини в регулюванні. Зокрема, він повідомив, що законодавство не визначає діяльність громадських інспекторів на рівні міст обласного значення, а також не містить методику відбору потенційних інспекторів з благоустрою. А це є дуже важливим, зважаючи на те, що громадські інспектори мають повноваження складати протоколи про адміністративні порушення в сфері благоустрою.
– Ще в 2011 році ми пропонували нашій міській владі запровадити громадський контроль в сфері благоустрою, – зазначив Віталій Дорох. Тоді, за результатами громадської експертизи, ми запропонували затвердити низку документів, які б стали основою для подальшого розвитку такого виду контролю за благоустроєм в нашому місті. Але, через незрозумілу позицію міської влади, тоді наші пропозиції були відхилені. Зараз ми робимо спробу №2 і дуже сподіваємося, що на цей раз справа таки зрушиться з мертвої точки.

Також пан Віталій зазначив, що окрім затвердження відповідної нормативно-правової бази зараз є низка питань, які потрібно буде вирішити, зокрема, відібрати осіб які згоді бути громадськими інспекторами, провести їх навчання, забезпечити їх методичними матеріалами, налагодити співпрацю громадських інспекторів з правоохоронними органами тощо.
Учасники засідання Клубу висловили зацікавленість щодо запровадження громадського контролю в сфері благоустрою, зокрема, експерт громадської організації «ПРАВО» Володимир Шеремета зазначив про в такому виді контролю є значні переваги, а також запропонував вивчити досвід інших місто щодо фінансового стимулювання діяльності громадських інспекторів.
Під час обговорення Віталій Дорох передав керуючому справами виконкому міської ради пану Ігорю Павлюку розроблений експертами організації пакет документів, які потрібно затвердити в системі місцевого самоврядування Хмільника, для того, щоб закласти нормативно-правову основу діяльності громадських інспекторів благоустрою населених пунктів в Хмільнику.
На завершення засідання Клубу громадського діалогу і представники громадськості, і представники депутатського корпусу, і представники виконавчих органів міської ради та комунальних підприємств міста висловили зацікавленість щодо запровадження в місті громадського контролю за благоустроєм. Тому сподіваємося, що незабаром в Хмільнику буде затверджено необхідні документи, проведено відбір та навчання потенційних громадських інспекторів, забезпечено їх методичними рекомендаціями та відповідними посвідченнями і вони зможуть приступити до своїх безпосередніх обов’язків.
Для довідки:

Громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється громадськими інспекторами благоустрою населених пунктів. Окрім інших повноважень, громадські інспектори:
беруть участь у проведенні спільно з працівниками органів
державного контролю рейдів та перевірок додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства у сфері благоустрою населених пунктів;
проводять перевірки і складають протоколи про порушення
законодавства у сфері благоустрою населених пунктів і подають їх органам державного контролю у цій сфері та правоохоронним органам для притягнення винних до відповідальності.

Засідання Клубу громадського діалогу відбулося в рамках реалізації проекту «Суспільна підтримка реформи самоврядування в Україні. Українська мережа клубів громадського діалогу».

Проект виконується Щецинським навчальним центром Фундації розвитку місцевої демократії (Польща) у співпраці з МГО «Інститут демократії імені Пилипа Орлика» (Україна) у невеликих містах Херсонської, Миколаївської, Харківської, Дніпропетровської, Полтавської, Кіровоградської, Вінницької, Черкаської.

Проект здійснюється завдяки співфінансуванню Польсько-Канадійської Програми Підтримки Демократії, яка є програмою Фундації Міжнародної Солідарності, що фінансується Урядами Канади та Польщі ( відповідно до програми польської співпраці для розвитку МЗС Республіки Польщі та Канадського Міністерства закордонних справ, торгівлі та розвитку).

Пропонуємо ознайомитися з Положенням про громадський контроль в сфері благоустрою міста Хмільника, а також з Методикою відбору громадських інспекторів з благоустрою. На думку експертів громадської організації “ПРАВО”, ці документи першочергово потрібно затвердити рішенням виконавчого комітету міської ради, для того, щоб закласти нормативну базу діяльності громадських інспекторів з благоустрою в місті Хмільнику:

forumhm.org/hromadskyj-kontrol-v-sferi-blahoustroyu-v-hmilnyku-sproba-2/
0
19 липня 2016

ЧИ ІСНУЮТЬ РЕГУЛЯТОРНІ БАР’ЄРИ ДЛЯ БІЗНЕСУ В ХМІЛЬНИКУ?

Відповіді на це питання шукатимуть учасники засідання «круглого столу» під назвою «Регуляторні бар’єри для МСП в Хмільнику: можливі шляхи подолання», який відбудеться 26 липня, в конференц-залі міської ради.

Початок о 14.00.

Участь в засіданні візьмуть представники виконавчих органів міської ради, депутати міської ради, підприємці міста, громадськість та представники засобів масової інформації.

Запрошуємо всіх бажаючих взяти участь в засіданні «круглого столу».

Контакти:

Віталій Дорох

067 425 84 95

doroh-hm@yandex.ru

Для довідки:

Засідання «круглого столу» відбудеться в рамках спільного проекту громадської організації «ПРАВО» та виконавчого комітету Хмільницької міської ради, який реалізується в рамках Програми «Лідерство в економічному врядуванні» (USAID ЛЕВ), за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Метою проекту є доопрацювання (вдосконалення) Дорожньої карти розвитку малого та середнього підприємництва для зменшення регуляторних бар’єрів та покращення бізнес-середовища для МСП в місті Хмільнику Вінницької області.
0
17 липня 2016

ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ В СФЕРІ БЛАГОУСТРОЮ: ЧИ Є ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ В ХМІЛЬНИКУ?

Законом України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що в сфері благоустрою існує державний, самоврядний та громадський контроль. Щодо останнього, то законодавством навіть передбачено таку посаду: громадський інспектор з благоустрою населених пунктів. Таку ж посаду передбачено і в Правилах благоустрою території міста Хмільника.

Але, попри те, що і в законі, і в правилах благоустрою все це визначено, в Хмільнику громадський контроль в сфері благоустрою знаходиться на досить низькому рівні. А дарма: громадські інспектори мають досить широкі повноваження – навіть складати протоколи про адміністративні порушення.

Варто зазначити, що громадськість в Хмільнику неодноразово виявляла бажання долучитися до контролю в цій сфері. Але з тих чи інших причин ця корисна справа так і не зрушилася з місця.

От саме ці причини і мають намір обговорити учасники засідання Клубу громадського діалогу, яке заплановане на четвер, 21 липня.

Засідання Клубу відбудеться в конференц-залі міської ради.

Початок об 11.00.

До участі запрошуються посадові особи та депутати міської ради, представники органів самоорганізації населення, громадські активісти та представники засобів масової інформації.

Під час засідання Клубу буде обговорено наявну нормативно-правову базу, яка регламентує діяльність громадських інспекторів з благоустрою, визначено, які документи потрібно затвердити в системі місцевого самоврядування міста Хмільника, а також обговорено можливі шляхи залучення до здійснення контролю в сфері благоустрою членів територіальної громади міста Хмільника.

Для довідки:

Засідання Клубу громадського діалогу відбулося в рамках реалізації проекту «Суспільна підтримка реформи самоврядування в Україні. Українська мережа клубів громадського діалогу».

Проект виконується Щецинським навчальним центром Фундації розвитку місцевої демократії (Польща) у співпраці з МГО «Інститут демократії імені Пилипа Орлика» (Україна) у невеликих містах Херсонської, Миколаївської, Харківської, Дніпропетровської, Полтавської, Кіровоградської, Вінницької, Черкаської.

Проект здійснюється завдяки співфінансуванню Польсько-Канадійської Програми Підтримки Демократії, яка є програмою Фундації Міжнародної Солідарності, що фінансується Урядами Канади та Польщі ( відповідно до програми польської співпраці для розвитку МЗС Республіки Польщі та Канадського Міністерства закордонних справ, торгівлі та розвитку).
0
17 липня 2016

ДОРОЖНЯ КАРТА ДОЗВОЛИТЬ ЗМЕНШИТИ РЕГУЛЯТОРНІ БАР’ЄРИ ТА ПОКРАЩИТИ БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩЕ В ХМІЛЬНИКУ

Якщо сказати, що у нашому місті створено сприятливі умови для розвитку малого та середнього підприємництва, це означає дещо перебільшити. На жаль, безліч регуляторних бар’єрів та бюрократичних чинників не дають змоги працювати на повну потужність навіть існуючим підприємцям. Звичайно, деякі законодавчі перепони не в силі змінити на місцевому рівні, проте багато залежить і від виконавчих органів міської ради і навіть громадськості. Доказом цьому є ряд напрацювань, які має Хмільницька районна громадська організація «ПРАВО».
Експертами організації в попередні роки проводилося багато роботи щодо розробки та реалізації заходів, спрямованих на покращення бізнес-середовища та розвиток підприємництва. Тому, маючи досвід у цій сфері, громадська організація «ПРАВО», спільно з виконавчим комітетом Хмільницької міської ради, розпочали реалізацію ще одного проекту, який дасть змогу налагодити співпрацю між міською радою та бізнесом. В рамках проекту планується напрацювати пропозиції до Дорожньої карти розвитку малого та середнього підприємництва в місті Хмільнику.
Презентація проекту відбулася 15 липня, під час якої керівник громадської організації «ПРАВО» Віталій Дорох детально розповів про хід запланованої роботи та поетапно охарактеризував кожен її етап. Зокрема, він зазначив, що в рамках реалізації проекту планується провести засідання «круглого столу» провести дослідження потреб представників підприємницького середовища, розробити ряд пропозицій до річного плану регуляторної діяльності Хмільницької міської ради та її виконавчого комітету на 2017 рік та пропозицій до Програми розвитку малого та середнього підприємництва на 2017-2018 роки.
Як зазначив Віталій Дорох, запропоновані заходи Дорожньої карти будуть максимально враховувати інтереси всіх зацікавлених сторін, а реалізація самої Дорожньої карти дозволить зменшити регуляторні бар’єри та покращити бізнес середовище в місті Хмільнику.
В ході презентації проекту в присутніх виникало ряд питань, на які Віталій Дорох дав вичерпні відповіді.
Для довідки:
Проект громадської організації «ПРАВО» реалізується в в рамках Програми «Лідерство в економічному врядуванні» (USAID ЛЕВ), за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Метою проекту є доопрацювання (вдосконалення) Дорожньої карти розвитку малого та середнього підприємництва для зменшення регуляторних бар’єрів та покращення бізнес-середовища для МСП в місті Хмільнику Вінницької області.
0
14 липня 2016

ЯК НАЛАГОДИТИ СПІВПРАЦЮ МІЖ МІСЬКОЮ ВЛАДОЮ ТА БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩЕМ?

Відповідь на це питання спробують знайти учасники презентації проекту громадської організації «ПРАВО», який має на меті розробку та затвердження заходів Дорожньої карти розвитку малого та середнього підприємництва в місті Хмільнику.

До участі запрошуються представники виконавчих органів міської ради, депутати міської ради, а також підприємці міста, громадськість та представники засобів масової інформації.

Під час заходу експертами громадської організації «ПРАВО» буде презентовано саму ідею Дорожньої карти, а також заходи, які мають бути реалізовані в рамках реалізації проекту.

Презентація відбудеться в п’ятницю, 15 липня 2016 року, в конференц-залі міської ради.

Початок о 10.00.

Контакти:

Віталій Дорох

doroh-hm@yandex.ru

067 425 84 95

Для довідки:

Проект громадської організації «ПРАВО» реалізується в в рамках Програми «Лідерство в економічному врядуванні» (USAID ЛЕВ), за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Метою проекту є доопрацювання (вдосконалення) Дорожньої карти розвитку малого та середнього підприємництва для зменшення регуляторних бар’єрів та покращення бізнес-середовища для МСП (далі – Дорожня карта) в місті Хмільнику Вінницької області.
0
07 липня 2016

Донецьке КВУ запрошує громадських активістів на тренінг з фандрайзингу

Донецька обласна організація ВГО «Комітет виборців України» запрошує громадських активістів на тренінг «Фандрайзинг для діяльності організацій громадянського суспільства». До участі запрошуються молоді громадські організації Донецької та Луганської областей.

Читати далі →
0